TV / bredbånd / telefoni


Tjenester knyttet til TV, internett og telefoni leveres over moderne fibernett. Sameiet har avtale om leveranser fra Viken Fiber (Altibox) gjennom rammeavtale mellom Viken Fiber AS og Løren Velforening. Løren Velforening, med sine ca. 1.300 tilknyttede medlemmer, har under høsten 2015 fremforhandlet det som trolig er Norges beste avtale på leveranse av TV- og internett-tjenester.

Fra 1. januar 2016 er følgende tjenester del av sameiets kollektive pakke, og faktureres sammen med felleskostnadene:
  • Digital TV-pakke med ca. 60 kanaler, radiokanaler, filmleie, TV-guide, musikk mm.
  • Internett grunnhastighet 300/300 Mbps
  • Mediaboks inkludert Wi-Fi
  • HD-PVR opptaker (1 stk.)
  • TV Overalt (se tv, filmer og serier på nettbrett og mobil - uansett hvor du er)
Får du ikke tilgang til de nye tjenestene som beskrevet over?
Gjennomgå da følgende prosedyre, slik at tjenestene oppdateres hos deg:
  • Slå av både hjemmesentral og dekoder med strømbryter, og vent ett minutt
  • Slå på hjemmesentralen igjen, og vent til alle lamper lyser grønt (kan ta et par minutter)
  • Slå på dekoder, og vent til portalen kommer på skjermen igjen
  • Sjekk om du nå har alle nye kanaler på TV, og sjekk internetthastigheten (som beskrevet nedenfor)
  • Om det fortsatt ikke fungerer, ta kontakt med Viken Fiber kundeservice direkte (se kontaktinformasjon nedenfor)

Mer informasjon om Viken Fiber finner du her: http://www.vikenfiber.no.
Mer informasjon om TV-pakkene finner du her: https://vikenfiber.altibox.no/privat/tv/kanalpakker (vi har det som betegnes som TV Basis i vår avtale, ikke borettslag).
Mer informasjon om tjenesten TV Overalt finner du her: https://vikenfiber.altibox.no/privat/tv/tvoveralt.

Skulle du ha ønske om individuelle tilleggstjenester, som oppgradering til internett 1000/1000 Mbps (kun kr. 149,-/mnd.), ekstra HD-PVR bokser, flere TV-pakker eller telefon, kontakter du Viken Fiber kundeservice direkte. Disse tjenestene vil faktureres direkte til deg fra Viken Fiber.

Har du spørsmål, eller om du skulle ha behov for bistand med tjenestene, kontakt Viken Fiber kundeservice direkte.

Internetthastigheten kan måles ved å gå inn på følgende tjeneste: http://speedometer.altibox.no. Vi minner om at ved bruk av trådløse tjenester (Wi-Fi), kan hastigheten variere basert på tilkoblet utstyr og plassering.

Har du tidligere betalt for oppgradert internettlinje, betalt mellomlegg fra TV Borettslag til TV Basis, eller blitt fakturert for HD-PVR opptaker, vil du ikke lenger motta faktura for dette fra 1. januar 2016. Denne endringen skjer automatisk, og du behøver ikke å foreta deg noe i denne sammenheng.

Har du bestilt og betalt for tilleggstjenester som telefon eller flere TV-pakker, vil dette faktureres videre som normalt.

Viken Fiber kundeservice kontaktinformasjon (åpent alle dager, hele døgnet*):
* Fra kl. 20.00-08.00 på hverdager, og lørdag/søndag, er det kun åpent for feilmelding og teknisk support.

Dokumentasjon på internettandel av fellesutgifter

Dersom du trenger dokumentasjon til arbeidsgiver på andelen av fibernett-abonnementet som gjelder leveranse av internett, kan dokumentet nedenfor benyttes.